LISTA ZMIAN ===================== UNREAL TOURNAMENT III --------------------- Beta Patch 1.01 =============================================================== GAMEPLAY: =============================================================== - Poprawiono skalę niektórych modeli gracza (zwiększono rozmiar kilku meshy u robotów i ludzi). Meshe były mniejsze niż collision boxy ('modele kolizji'), poprawiono jednocześnie wadliwą wysokość widoku z oczu. - Poprawiono mechanikę udawania martwego (feign death) wewnątrz obiektów typu ForcedDirVolume. - Poprawiono efekty granatów w wodzie. - Zwiększono damage tylnj wierzyczki Hellbendera. - Zredukowano rozrzut działka w Goliacie oraz nieznacznie zwiększono jego damage. - Poprawiono punktację w Warfare za unieszkodliwienie Prime Node'a nazwanego inaczej niż "prime node". - Zwiększono pęd nadawany przez trafienie przez Mantę lub Vipera. - Flak, RL i Shock zadają większy damage pojazdom typu Manta oraz Viper. - Upewniono się, że SPMA nie może strzelać przez ściany. - Zwiększono promień słyszalności dźwięku zbliżającego się pocisku SPMA. - Poprawiono skoki z użyciem hoverboarda. - Poprawiono obiekty odpowiadające za boty, tracące swoje PRI (czymkolwiek to jest) na końcu każdego meczu, co czyniło je m.in. niewidzialnymi. - Naprawiono (w tym wypadku wykluczono) możliwość zmiany broni podczas przerwy między załadowaniem trzeciej rakiety, a automatycznym wystrzeleniem wszystkich rakiet. =============================================================== Sztuczna Inteligencja: =============================================================== - Poprawiono umiejętność botów w posługiwaniu się Darkwalkerem. - Zmodyfikowano częstotliwości pojawiania się komunikatów głosowych nadawanych przez boty. - Zmodyfikowano celowanie u botów. - Poprawiono zachowanie botów, którym zdarzało się atakować gracza z tej samej drużyny, gdy ten przechwycił pojazd drużyny przeciwnej. - Poprawiono zachowanie botów nie wypełniających prawidłowo rozkazu "Hold This Position" ("Trzymaj pozycję") wydawanego przez gracza znajdującego się w pojeździe, którego załoga składa się z kilku osób. =============================================================== Odtwarzenie demek: =============================================================== - Poprawiono odtwarzanie dema, które nie kończyło się (zapętlało) prawidłowo, gdy demo kończyło się na skutek zniszczenia obiektu DemoRecSpectator zanim osiągnięto koniec pliku dema. - Dema mogą być teraz pauzowane. - Domyślnie odtwarzanie dema przebiega teraz przy pełnej prędkości i upłynniane (interpolowane) pomiędzy poszczególnymi klatkami przy użyciu zwykłego kodu symulacji klienta. Poprzednia metoda wyświetlania na sztywno kolejnych klatek jest nadal dostępna po wymuszeniu parametru ?disallowinterp. Zmiany te nie mają wpływu na upływ czasu w demach. - Poprawiono odwtarzanie dem z internetu, których nazwę podaje się jako URL. Występował błąd polegający na złym parsowaniu nazwy pliku, do której wliczały się też parametry odtwarzania, dopóki nie trafiono na rozszerzenie pliku. - Dodano opcję "Delete Demo" (Usuń demo) w menu odtwarzania dem. - Odtwarzanie dem teraz poprawnie obsługuje obracanie widoku przy podglądzie widoku bota lub gracza z pierwszej osoby. - Poprawiono obracanie kamery podczas odserwowania (specowania <- od 'spectate') pojazdu. =============================================================== Server browser (przeglądarka serwerów): =============================================================== - Zaimplementowano zakładkę "Historia Serwerów" z możliwością zablokowania na niej ulubionych serwerów. - Dodano opcję "Join as spectator" (pozwalającą obserwować pojedynek jako widz, bez uczestniczenia w nim). - Przeglądarka używa teraz mniejszej czcionki, aby móc wyświetlić więcej serwerów. - Poprawiono wyświetlanie customowych mutatorów nie rozpoznawanych w ogóle przez przeglądarkę. - Poprawiono wyświetlanie customowych trybów gry nie wyświetlanych przez przeglądarkę. - Poprawiono wadliwe wyświetlanie maksymalnej ilości graczy. - Dodano filtr dla serwerów dedykowanych do wyszukiwania. - Poprawiono wadliwe wyświetlanie fraglimitu oraz timelimitu ustalonych na serwerze z poziomu pliku ini. =============================================================== Interfejs użytkownika: =============================================================== - Można teraz zapisywać ustawienia oraz stan gry bez tworzenia profilu. - Dodano info o pingu i czasie połączenia do tablicy wyników. - Usunięto irytujące zapytanie potwierdzenia podczas zaczynania gry. - Usunięto zbędny odsyłacz na górze do strony z ustawieniami (można teraz używać zakładek, aby nawigować poprzez różne opcje). - Dodano zakładkę Messages (Wiadomości) do menu dostępnego podczas gry. - Wiadomości otrzymywane od przyjaciół zostają zapisane po odczytaniu. Usuwanie odbywa się na żądanie, a nie automatycznie. - Lepsza kontrola nad czułością myszy dzięki polu tekstowemu zamiast suwaka. - Dodano opcje wygładzania framerate'u (brzmi jak koszmar, wiem :P oryginalnie "framerate smoothing") oraz zmiany FOV (Field Of View/Vision, czyli nachylenie kąta określającego zakres pola widzenia przez gracza). do menu zaawansowanych ustawień video. - Zwiększono maksymalną ilość botów/graczy w menu do 32. - Poprawiono automatycznie przełączanie się do menu głosowania (vote menu) na koniec meczu. - Poprawiono wydajność podczas używania menu dostępnego z gry oraz pomiędzy mapami (mid game menu). Od teraz świat na mapie zasłaniany przez to menu nie jest renderowany. - Dodano numer wersji gry w menu. - Poprawiono bindowanie przycisków pada/joysticka (należy ustawić AllowJoystickInput=1 w sekcji [WinDrv.WindowsClient] pliku UTEngine.ini, aby uaktywnić obsługę padów/joysticków. =============================================================== HUD: =============================================================== - Dodano info o broni w komunikatach o fragach. - Poprawiono skalę flagi oraz sfery (orb) wyświetlanych na minimapie przy wysokich rozdzielczościach. - Dodano komunikat o braku możliwości korzystania z teleportów przy node'ach przez gracza posiadającego sferę (orb). - Poprawiono wyświetlanie monitu o możliwości wejścia do pojazdu. - Poprawiono błędy w HUDzie w trybie Duel. =============================================================== Sieć: =============================================================== - Zaimprelemtowano obsługę STUN (Simple Traversal of UDP Through Network Address Translators), aby umożliwić klientom oraz serwerom łączenie się zza NATa. - Poprawiono punktację bardzo często nie aktualizowaną po stronie klienta. - Poprawiono opcję 'bot faction' podczas uruchamiania serwera nasłuchowego. - Teraz układ połączeń między node'ami (link setup) resetuje się poprawnie. Występowały problemy przy przechodzeniu z mapy z customowym setupem do mapy z ustawieniem domyślnym. - Poprawiono problem z trybem Duel, gdzie istaniała możliwość przydzielenia przychodzącego gracza do niewłaściwej drużyny, podczas gdy dane o innych graczach nadal są w obiegu (??? zupełny bełkot, ale nie wiem o co chodzi z travellingiem, a szkoda mi dnia na dociekanie... fraza oryginalna "when some players were still travelling"). - ??? ("Bullseye stats are now properly recorded"). - ??? (znowu travelling -> "Fixed clients not travelling to downloaded maps correctly"). - Klient i serwer wpadały w pętlę, wysyłając sobie wzajemnie w pewnych sytuacjach komunikat zamknięcia. Naprawiono to. - Quick Match uwzględnia rating gracza podczas wyszukiwania przeciwników. - Poprawiono błąd, przez który użytkownicy systemu Windows Vista nie otrzymywali listy wszystkich serwerów z poprawnego wyszukiwania. - ??? ("Applied proper fix to suppressing voice on dedicated servers"). - ??? ("Fixed issues with players not getting on right team in Duel and Duel+Survival if a player leaves in certain timing windows during map transitions"). - ??? ("Fixed previous level PRIs showing up on the scoreboard/leaderboard after the client travels (making it look like players have already scored lots of points when those clients are in fact still loading"). - Poprawiono błąd objawiający się w pewnych sytuacjach utratą mesha przez gracza, który zmienił drużynę podczas gry. //============================================================= Reszta późnym wieczorem lub jutro, gdyż nie mogę w tej chwili poświęcić na to więcej czasu. - Charon =============================================================== Sieć: =============================================================== =============================================================== Administacja serwerem: =============================================================== =============================================================== Mapy: =============================================================== =============================================================== Kampania/Cooperative: =============================================================== =============================================================== Tworzenie modów: ===============================================================